Nya tag i morgon.

Phew. Nu har jag städat iordning lägenheten, utfodrat barnen och förberett inför nattningen. Tyckte allt att jag förtjänade lite tid vid datorn med ett glas vin till :)

Helgen försvann i ett naffs. I fredags var syrran med familj här. Vi bjöd på Grekisk afton och tror bestämt alla åt tills magarna stod ut och byxorna inte gick att knäppa *ha ha*
Det blev moussakka, grekiskt lantbröd med tzatziki, klyftpotatis och bifftekki på spett. MUMS!!!!

Och igår passade vi på att storstäda här hemma, sedan kom Rogers (sambon) mamma med sin sambo hit för att avnjuta en tre rätters middag. ( Jag, Roger och våran äldsta son fyller alla år i mars så vi slog i hop det och firades i går ) Det blev klassisk toast skagen till förrätt, därpå sprittsad potatismos med ugnstekt ryggbiff på tallrik med Jensens Beanais (stavas det så?) och baconlindad sparris till. Jummy!!!! till efterrätt blev det hemmalagad chocklate fudge kaka med vispad grädde. Kan säga att vi njöt och jag har säkert gått upp 3 kg i helgen....GULP!

Idag har jag, syrran och alla våra 4 barn promenerat till torget och kikat. sedan fikade vi här hemma.Har varit en lagom lugn söndag.

Åååååå.. jag behöver ta tag i min vikt igen. Att det skall vara såå enormt svårt. Denna vintern har nog varit den värsta hittils. Jag har värkligen jojjobantat!
Inte kommer det bli bättre av att jag fyller år på onsdag heller. Vi har ju redan firat en del men tror säkert det kommer bli lite mer firande på onsdag.
Skall iaf försöka småstarta lite i morgon. Vi får se hur det går.


Avslutar med en bild på min älsklingar!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0