Snaaart så...

Är det midsommar!!!

När jag växte upp hade vi inget speciellt midsommarfirande. Lite trisst men sant. Kan inte minnas något speciellt alls! Och när man blev si sådär 16 år var det ju party på öarna som gällde....

Nu mera har vi som tradition att vara nere vid vår sjöbod och fira. Det är riktigt idylliskt! Så som i Pripps Blå reklamen. Vi skålar och äter gott på bryggan med fina blomster kransar på huvudet och midnattsdopp i det blå!....Eller njea.. doppet har jag nog blivit för gammal för :)


Idag har vi jagat runt i affärer för att införskaffa allt till i morgon. Var även på ön en stund och fixxade lite. vi är en hel drös med folk som brukar fira på ön och det ska bli sååå kul!!!!!

Skall ta med mig kameran och fota lite.

Ha det så bra sålänge mina sötisar!!!!'


KRAAAAAAAAAAM

Kommentarer
Postat av: Camilla ~ elmida.se

Jag firar midsommar på samma sätt nu som när jag var liten :)

På förmiddagen samlas alla i byarna och plockar blommor och klär majstången. Sen går var och en hem till sitt, för att senare på eftermiddagen träffas för bygdemästerskap, lotterier, fiskdam, fika osv innan själva majstångsresningen :)



Hoppas ni får en fin dag! Kram!

2010-06-24 @ 22:04:15
URL: http://elmida.se
Postat av: Petra

Jag blir lite avundsjuk när jag läser om erat midsommarfirande jueh.. Jag vill också sitta på en brygga och äta min sill! Ha en underbar helg och ta en massa fina bilder nu så vi får se och avundas ännu mer. Kram!

2010-06-25 @ 07:40:04
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0